Leta i den här bloggen

tisdag 11 oktober 2016

Har du bränt dig på mötesbokning?




Adsensus stöter varje vecka på beslutsfattare som sökt hjälp hos Telemarketingföretag (TM) med mötesbokning både en, två och tre gånger - många har bränt sig.

Säljmöten har bokats med långa resvägar, på tveksamma grunder med beslutsfattare som inte vetat vad mötet skall handla om. Dessutom är mötet kanske inte ens bokat med rätt beslutsfattare.  

Att det blivit så här är inte konstigt - inträdesbarriärerna till TM-branschen är låga, allt du behöver är en telefon och en dator. Konsulten på en TM-byrå arbetar ofta i en excellista som rings igenom från A-Ö. När konsulten nått Ö börjar resan om.

Incitamenten är felaktiga; resultatet mäts i antalet bokade möten. Det saknas incitament att lära om företaget konsulten representerar, det uppringda företaget och att lyssna till kundens behov. Bristen på incitament medför också att affärskritisk information inte dokumenteras, analyseras eller följs upp. Många beslutsfattare kontaktas om och om igen trots att där aldrig funnits och aldrig kommer att finnas en affärsmöjlighet.

Att marknaden upplever irritation är ofrånkomligt och rimligt!

På Adsensus har vi en annorlunda syn på försäljning. Vi anser att framgångsrik försäljning har grund i långsiktighet, sunda värderingar och incitament där båda parter når framgång genom nya affärer.

Vill du prospektera marknaden på ett annorlunda sätt. Besök oss på mötesbokning.nu!
Har du din verksamhet i Stockholm? Kolla in mötesbokningstockholm.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar